Silniki Jaguar/Ford V6/V8 - Silnik 3.0 V6 24V 197/203KM (Duratec 30)

Wyświetleń: 900
Silnik 3.0 V6 24V 197/203KM (Duratec 30)

Silniki Jaguar/Ford V6/V8

FordJaguar

Silnik 3.0 V6 24V  Duratec30 o mocach 197/203KM stosowany w modelach Ford Maverick został wprowadzony w 1996.r.Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa, rozrządem opartym na łańcuchu jest udaną konstrukcja mało awaryjna z bardzo dobrą dynamiką i wysoką kulturą pracy.Konstrukcja bloku wykonana z aluminium jak również głowica cylindrów DOHC,oraz aluminiowym kolektorem dolotowym. Jednak silnik nie jest wolny od usterek a najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo,również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Jeżeli silnik współpracuje ze złej klasy instalacją to może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 3.0V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:30

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • kosztowny serwis
  • dostępność części
  • wysoki poziom spalania
  • awarie pompy paliwa
  • awarie klap dolotowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię