Silniki Jaguar/Ford V6/V8 - Silnik 2.5 V6 24V 205KM (Duratec SVT)

Wyświetleń: 856
Silnik 2.5 V6 24V 205KM (Duratec SVT)

Silniki Jaguar/Ford V6/V8

FordJaguar

Silnik 2.5 V6  Duratec SVT o mocy 205KM jest kolejną odmianą która był stosowany w latach 1998-2000 w modelach Ford Mondeo MK2 oraz na rynek amerykański w Ford SVT Contuar.W odróżnieniu od wersji bazowej o mocy 170KM w silniku zastosowano szereg modyfikacji które miał na celu zwiększenie mocy i podwyższenie parametrów.Do najważniejszych modyfikacji trzeba zaliczyć zwiększenie korpusu przepustnicy którą stosowano w odmianie Duratec 30,nowszy filtr powietrza,lżejsze koło zamachowe oraz nowszej generacji układ wydechowy.Te oraz inne modyfikacje przełożyły się na bardzo dobre osiągi oraz świetną dynamikę,silnik znany z Forda Mondeo pod nazwą ST200. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek, najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo. Najlepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Silnik współpracujący ze złej klasy instalacją może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 2.5V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • uwaga na złej jakości paliwo
  • awarie pompy paliwa
  • rozpadające się pompy wody
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie klapek dolotowych
  • wysokie spalanie
  • kosztowny montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię