Silniki Ford Zetec/Endura - Silnik 2.0i 16V Zetec-R 173KM (Zeta)

Wyświetleń: 1021
Silnik 2.0i 16V Zetec-R 173KM (Zeta)

Silniki Ford Zetec/Endura

Ford

Silnik 2.0i 16V Zetec-R o mocy 173KM powstał przy współpracy z firmą Cosworth i był montowany modelu Ford Focus ST.Jednostka została poddana szeregom modyfikacji między innymi zmieniono głowicę oraz wprowadzono zmienne fazy rozrządu CVT.W następstwie tych zmian silnik zyskał na mocy co przełożyło się na świetne osiągi,bardzo dobrą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów,do najbardziej uciążliwych należą awarie świecy zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki.Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo dochodzący do 14L/100km!!! Po za tym jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów i odpowiednio serwisować bezproblemowo uzyskamy przebieg 500tys/km!!!Podsumowując możemy stwierdzić, że silnik 2.0 16V Zetec jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo trwała jednostka
  • tani w eksploatacji
  • dostępność części

-Wady

  • paliwożerna / benzyna
  • awarie świec zapłonowych
  • awarie silnika krokowego
  • zużycie kabli wysokiego napięcia

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Wersja -Duratec RS o mocy215 KM w Focusa RS.
Wersja- Zetec o mocy 173KM Focusie ST170, powstała przy współpracy z firmą Cosworth w której zastosowano zmienne fazy rozrządu (VCT)

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię