Silniki Ford Zetec/Endura - Silnik 1.8i 16V Zetec 112/115KM (Zeta)

Wyświetleń: 946
MotoBenzyna

Silniki Ford Zetec/Endura

Ford

Silniki 1.8i 16V Zeta 112/115KM miał zastosowanie w szeregu modeli  marki Forda w latach 1991-1996. Konstrukcja czterocylindrowa, 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu,aluminiową pokrywą zaworów oraz z aluminiowym kolektorem dolotowym.Silnik był wyposażony w hydrauliczne popychacze zaworów,niestety bardzo awaryjne w przypadku zastosowania oleju  o innej specyfikacji !!! Doprowadzało to do zawieszenia się zaworu który pozostawał w pozycji otwartej.Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki którą z pzryczyn prawnych przemianowano na nazwę Zetec.Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie osprzętu (cewki kable)
  • wysoki poziom spalania
  • uwaga na złej jakości olej może to skutkować problem z układem hydraulicznych popychaczy zaworów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię