Silniki Ford Zetec/Endura - Silnik 1.6i 8V HC EFI 103/105KM (CVH)

Wyświetleń: 1040
MotoBenzyna

Silniki Ford Zetec/Endura

Ford

Silnik 1.6i 8V HC EFI 103/105KM występował w sportowych odmianach Forda Escorta XR3i oraz Forda Fiesta XR2i.Silnik w odróżnieniu od swojej słabszej wersji różnił się ukaładem zapłonowym w którym zastosowano podwójny zapłon iskrowy, po za tym konstrukcja został taka sama.Jest kolejną jednostką z rodziny CVH która miała zastąpić wysłużone odmiany Kent OHC.Konstrukcja została oparta na bardzo prostych rozwiązaniach co przekładało się na dużą trwałość oraz niską awaryjność.Wałek rozrządu oraz pompa wody został napędzany paskiem zębatym,natomiast zawory są regulowane przez popychacze hydrauliczne.W opinii użytkowników silnik uchodził za bardzo trwały nie sprawiający większych problemów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • dostępność części

-Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię