Silniki Ford Zetec/Endura - Silnik 1.4i 8V HC 75KM (CVH PT-E)

Wyświetleń: 951
MotoBenzyna

Silniki Ford Zetec/Endura

Ford

Silnik 1.4i 8V LC 75KM wszedł do produkcji w 1994 roku i był stosowany do 2000 roku w modelach Ford Fiesta Ford Escort.To kolejna odmiana z rodziny CVH która została poprawiona w stosunku do wcześniejszej odmiany.Głowna zmiana dotyczyła układu wtryskowego z jednopunktowego na wielopunktowy oraz wyeliminowanie bardzo niskiej kultury pracy.W tym celu blok silnik został tak przeprojektowany aby wyeliminować duże wibrację oraz znaczący hałas podczas większych prędkości.Silnik o bardzo prostej budowie nie sprawiający większych problemów użytkownikowi,do najczęstszych awarii można zaliczyć elektrykę (kable,cewki,alternator). Na plusem trzeba zapisać dostępność części oraz bezproblemowy serwis co przekłada się na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • przyzwoite spalanie

-Wady

  • słaba dynamika
  • awarie elektryki-alternator
  • kable

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię