Silniki Ford Zetec/Endura - Silnik 1.4i 8V LC 71/73KM (CVH)

Wyświetleń: 913
MotoBenzyna

Silniki Ford Zetec/Endura

Ford

Silnik 1.4i 8V LC 71/73KM wszedł do produkcji w 1986 roku i był stosowany do 2000 roku w modelach Ford Fiesta Ford Escort.Konstrukcja czterocylindrowa wykonana z żeliwa z głowica aluminiową wyposażona we wtrysk jednopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku.Silnik o bardzo prostej budowie nie sprawiający większych problemów użytkownikowi,do najczęstszych awarii można zaliczyć elektrykę (kable,cewki,alternator). Do największych mankamentów tej odmiany trzeba zaliczyć bardzo duże wibracje oraz znaczny hałas przy wyższych prędkościach.Natomiast bez wątpienia plusem jest dostępność części oraz bezproblemowy serwis co przekłada się na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • przyzwoite spalanie

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże wibracje przy wyższych prędkościach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię