Silniki Ford Zetec/Endura - Silnik 1.3i 8V OHV 60KM (HCS)

Wyświetleń: 999
Silnik 1.3i 8V OHV 60KM (HCS)

Silniki Ford Zetec/Endura

Ford

Silnik 1.3i 8V OHV 60KM należy do rodziny silników HCS, które były stosowane w latach 1988-1996 a znajdziemy je w modelach Fiesta Mk3 oraz Escort Mk5. Jednostka została opracowana ze względu na nowe normy spalin, których nie spełniał jej poprzednik - oryginalny silnik o oznaczeniu Valencia. Konstrukcja została częściowo przeprojektowana jednak w większości oparta na wspomnianej odmianie Valencia. Silnik o bardzo prostej budowie nie sprawiający większych problemów użytkownikowi,do najczęstszych awarii można zaliczyć elektrykę (kable,cewki,alternator). Plusem jest dostępność części oraz bezproblemowy serwis co przekłada się na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

-Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie
  • awarie elektryki

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię