Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2 - Silnik 1.0 12V Turbo 120KM (FireFly)

Wyświetleń: 4149
Silnik 1.0 12V Turbo 120KM (FireFly)

Silniki Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2

stosowane w:

Alfa RomeoFiatLanciaJeep

Silnik 1.0 12V Turbo 120KM wszedł do produkcji w 2018 roku a jego debiut przypadł na model Fiata 500X FL.Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly produkowane przez Fiat Chrysler Atomobiles.Pierwsze silnik z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej,na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała modele  Fiata 500X FL oraz Jeep Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych GPF

Informacje serwisowe

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Jeep Renagade 19.01.2021
Opinia:Pomimo małej pojemności ku mojemu zaskoczeniu Jeep jest samochodem dość dynamicznym tylko potrzebuje wyższych obrotów. Dobrze wyciszony. Zamontowana instalacja LPG Tratarini EVO 01 ID .Żadnej odczuwalnego spadku mocy podczas jazdy. Spalanie cykl miejski 3,2 l benzyna 4,2 l LPG .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Dynamiczny, ekonomiczny,wygodny dożo przestrzeni w kabinie. Dobrze wyciszony.
Wady:mały bagażnik.

Odmiana silnika: 120

Rocznik: 2019

Przebieg: 18000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki OHV z serii 100 stosowane do roku 2000

Silniki TwinAir z rodziny Small Gasoline Engine (od 2010)

Silniki FireFly z rodziny Global Small Engine (od 2018)

Silniki FIRE z wtryskiem jednopunktowym (1987-2000)

Silniki FIRE z wtryskiem wielopunktowym (1993-2002)

Silniki FIRE z wtryskiem wielopunktowym (1999-2009)

Silniki FIRE ze zmiennymi fazami rozrządu (od 2007)