Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V THP 208/210KM (EP6 FDTX)

Wyświetleń: 1467
Silnik 1.6 16V THP 208/210KM (EP6 FDTX)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 THP o mocach 208/210KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki która miała zastosowanie od  2014 roku.W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę twin-scroll oraz  zmienny skok zaworów Valvotronic Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą.Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach która była bardzo awaryjna.Podsumowując,jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbodoładowanie
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię