Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.0 12V VTi 69KM (1KR)

Wyświetleń: 1415
Silnik 1.0 12V VTi 69KM (1KR)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.0 12V o mocy 69KM miał zastosowanie w latach 2014-2018.r w samochodach segmentu A i B Citroen,Peugeot oraz Toyota .Jest to konstrukcja koncernu Toyota która jest znana z wcześniejszych lat w modelach Citroen C1 oraz Peugeot 107 z mocą 68KM.Ze względu na wprowadzenie rygorystycznych norm spalin jednostka została poddana modyfikacji aby spełnić normy Euro6. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, dynamika jak na pojemność oraz moc na przyzwoitym poziomie jednak że auta z ta jednostką są przystosowane do jazdy miejskiej.. Największym atutem jednostki jest bardzo niski poziom spalania na poziomie 5L a na trasie bezproblemowo można zejść poniżej 4L. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium i jest najlżejsza na rynku w swojej klasie w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu VVT-i. Przypadłością jednostki jest słabej jakości łożysko oporowe sprzęgła, które potrafi ulec awarii już przy 80tys/km oraz awarie pompy cieczy chłodzącej. Poza tym silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobrą kulturę pracy, niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania
  • niskie koszty użytkowania

-Wady

  • słaba elastyczność
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię