Silniki Chevrolet / Daewoo - Silnik 2.0 16V D-TEC 133KM (X20SED)

Wyświetleń: 769
MotoBenzyna

Silniki Chevrolet / Daewoo

Chevrolet

Silnik 2.0 16V D-TEC o mocy 133KM został skonstruowany przez firmę Holden na bazie jednostki GM 2.0 ECOTEC. 

Mocniejsza odmiana była stosowana w Daewoo Nubira, Leganza a także w Chevrolecie Evanda. Na rynku występuję także słabsza, 121-konna wersja tego silnika.

Silnik uchodzi za trwały choć zdarzają się ubytki oleju i awarie rozrządu. Niestety poziom zużycia paliwa jest wysoki. 

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja przyzwoita dynamika

-Wady

  • wysokie spalanie ubytki oleju awaryjny rozrząd

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.2)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Chevrolet Evanda19.02.2020
Opinia:Silnik dynamiczny i trwały, przede wszystkim prosty w konstrukcji, jak przyjdzie go naprawić to koszty są nie duże, bardzo dobrze współpracuje z LPG.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Prostota konstrukcji, moc
Wady:Spalanie bardzo wysokie średnio 12 litrów

Odmiana silnika: 2.0 16v 131KM

Rocznik: 2005

Przebieg: 166000

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Daewoo Evanda12.02.2020
Opinia:Silnik kolizyjny !!! Po uszkodzeniu rolki napinacza posypał się rozrząd. W konsekwencji głowica poszła do regeneracji - wymiana skrzywionych zaworów oraz pękniętych prowadnic. Oczywiście wymiana: paska rozrządu, pompy wody, napinacza, wszystkich uszczelek głowicy, oleju, płynu chłodniczego. Operacja kosztowna 2 500 PLN. Awaria wystąpiła przy 125 000 km przebiegu ale warto było - silnik pracuje jak złoto.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Dynamiczny - na trasie wyprzedzanie innych aut bezproblemowe. Bardzo dobrze współpracuje z LPG przez co tani w eksploatacji.
Wady:Kolizyjny - w przypadku awarii rozrządu wysoki koszt naprawy.

Odmiana silnika: 131 kM

Rocznik: 2003

Przebieg: 128 000

Śr. spalanie: 13 l/100km