Silniki Chevrolet / Daewoo - Silnik 1.6 16V E-TEC II 109KM (L44)

Wyświetleń: 1670
MotoBenzyna

Silniki Chevrolet / Daewoo

Chevrolet

Silnik 1.6 16V E-TEC II o oznaczeniu L44 znajdziemy pod maską takich samochodów jak Chevrolet Lacetii czy Nubira.

Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.

Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.6 16V o mocy 104 lub 109KM była rozwinięciem starszej jednostki 1.6 16V 100KM znanej jeszcze z Daewoo Lanosa.

Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja

-Wady

  • zdarzają się ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Lacetti 1.6 109 km 2006 rok21.06.2020
Opinia:Zrobiłem autem z tym silnikiem 170 000 km z czego 168 000 na LPG. Trwałość jest na bardzo wysokim poziomie. Nie bierze oleju, super współpracuje z LPG. Na minus spalanie, ok 10 l lpg i 8,5/9 pb.
Nie ma większych problemów z silnikiem, jedynie przecieki oleju z dekla zaworów, zwłaszcza do gniazd ze świecami - uszczelkę robiłem 3 razy i dopiero osadzenie na paście załątwiło temat na dłużej niż 40 tys km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Trwałość, dynamika na niskich obrotach, tanie części,
Wady:Spore spalanie, wycieki spod dekla zaworów, brak dynamiki na wysokich obrotach, znane z innych silników 16V

Odmiana silnika: 1.6 109 km

Rocznik: 2006

Przebieg: 283000

Śr. spalanie: 9.5 l/100km