Silnik 2.0 16V TwinPower o mocy 197KM wszedł do produkcji w 2019 roku który został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twini Scroll. Silnik wyposażono w zmienne wzniosy zaworu Valvotronic systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania. Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:bezpośredni
Turbosprężąrka
Rozrząd: Łańcuch.
Niezalecany do instalacji LPG
Silnik posiada filtr cząstek stałych
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika