Silnik 1.5 TSI 16V o mocach 130KM oraz 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku debiutując w Golfie 7.To najnowsza konstrukcją koncernu VW która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Jednostka została oparta na poprzedniej wersji 1.4TSI o tym samym oznaczeniu EA2111evo która została mocno zmodyfikowana.Rozwiązania które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.Znajdziemy tu IV Generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 Bar !!! Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii Łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych.Oznacza to że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu.To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność.Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa,polega to na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach wtedy pracę przejmują pozostałe dwa,odbywa się to w momencie niskiego obciążenia.Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp !!! Trzeba nadmienić że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii APS (atmospheric plasma spray) co to oznacza? Mianowicie jest to technologia z natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku,to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie.Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku.Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:bezpośredni
Turbosprężąrka
Rozrząd: Pasek.
Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 150
Rocznik: 2020
Przebieg: 6000
Śr. spalanie: 5.66 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 35 TFSI
Rocznik: 2020
Przebieg: 500 km
Śr. spalanie: 6.7 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.5TSI 130
Rocznik: 2019
Przebieg: 3500
Śr. spalanie: 6.0 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 130 km / EA211
Rocznik: 2018
Przebieg: 12 000
Śr. spalanie: 5.3 l/100km