Silniki Honda VTEC/Non-VTEC - Silnik 1.6i 16V VTEC 110KM (D16V)

Wyświetleń: 11888
Silnik 1.6i 16V VTEC 110KM (D16V)

Silniki Honda VTEC/Non-VTEC

Honda

Silnik 1.6 VTEC o mocy 110KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania. Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie.  Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • zaawansowana konstrukcja silnika
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

-Wady

  • drogi serwis
  • regulacja luzów zaworowych
  • nie zalecany do LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.7)
Trwałość
9.3/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Civic10.02.2020
Opinia:Pisać o regulacji luzów jako minus to opinia krzywdząca dla tego silnika. Jest to zwykła część eksploatacji tak jak wymiana oleju, o której użytkownik wie od początku.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 110

Rocznik: 205

Przebieg: 116

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Civic 7 ,3 drzwiowy05.02.2020
Opinia:Świetny silnik. Bije na głowę inne silniki 1.6. Mocy nie brakuje nawet przy 150 km/h. W trakcie użytkowania wad nie zaobserwowałem. W silniku nic się nie psuło.Olej od wymiany do wymiany 400 ml dolewane ale nigdy nie było minimum.. Sam samochód też bezawaryjny. Największą wadą Hondy jest korozja i brak mechaników, którzy znają się na tym silniku. Drogi serwis: Wymiana rozrządy to koszt 1500 zł.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Świetna dynamika. Wysoka kultura pracy. Małe spalanie.
Wady:Drogi serwis. Brak mechaników znających silnik.

Odmiana silnika: 110 d16V

Rocznik: 205

Przebieg: 116000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Kamil01.11.2017
Opinia:Motor bardzo dobry nie mam z nim problemów jedyne co to regulacja zaworów ale to mi się zdarzyło dwa razy.Spalnie do przyjęcia średnio 7L,prac silnik równa cicha,dobre przyspieszenie.Silnik lubiący wyższe obroty ładnie się wtedy zbiera a kultura pracy jest na wyższym poziomie,to takie moje odczucie.Duży plus za bezawaryjność nic nie robiłem przy silniku po za wymianami oleju i to wszystko.Jak dla mnie jest super !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Civic VII 1.6 VTEC-E 110KM

Rocznik / Przebieg: 2004 r 185tys

Średnie spalanie: 7 l/100km