Silnik 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Civic oraz FR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać. Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 20.000.
Niezalecany do instalacji LPG
LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 140 KM
Rocznik: 2009
Przebieg: 210000 tyś
Śr. spalanie: 7.0 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Civic
Rocznik: 2008
Przebieg: 180000
Śr. spalanie: 7.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 140 KM / R18A2
Rocznik: 2010
Przebieg: 135000
Śr. spalanie: 8.1 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 140/r18a2
Rocznik: 2009
Przebieg: 280000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 16V i-VTEC R18A
Rocznik: 2016
Przebieg: 64000
Śr. spalanie: 7.6 l/100km