Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.4 16V MPI 75KM

Wyświetleń: 49515
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

stosowane w:

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 16V MPI o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa, bardziej zaawansowana i mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w  mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 14):
(7.2)
Trwałość
7.9/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
6.2/10
Głosy według opinii użytkowników:122

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 132

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Polo 9n09.01.2021
Opinia:Potwierdzam padaja cewki, rozrząd drogi w wymianie jak na wartość samochodu, rozrusznik do wymiany hałasuje na zimnym, bywa problem z sondą lambda wymiana pomaga, najwazniejszy dobry olej lac nie oszczedzac silnik wtedy zaczyna mniej go brac.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Niskie spalanie Niskie koszty eksploatacji
Wady:Mala elastycznosc

Odmiana silnika: 75

Rocznik: 2002

Przebieg: 110000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Seat Toledo 222.06.2020
Opinia:Przez 7 lat eksploatacji z instalacją gazową z silnikiem nie działo się nic. Tylko rozrusznik wymagał remontu, ponieważ na zimnym silniku wydawał niepokojący dźwięk, ale odpalał zawsze. Jedyne do czego można się przyczepić, to faktycznie wysoki koszt wymiany rozrządu i moc, która zapewnia odpowiednią dynamikę tylko w mieście. Na trasie brakuje przyspieszenia, a do jazdy z prędkościami powyżej 120km/h silnik potrzebuje wysokich obrotów, co powoduje już spory hałas we wnętrzu. Przy 90-100km/h jest bardzo ekonomiczny, ale przy prędkościach autostradowych spalanie i odgłosy spod maski nie są przyjemne.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
5.0/10
Zalety:Trwałość i ekonomia przy małych prędkościach
Wady:Za słaby na szybszą trasę, droga wymiana rozrządu

Odmiana silnika: 75KM

Rocznik: 2001

Przebieg: 138000km

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

GolfV18.05.2020
Opinia:Auto kupiłem z przebiegiem 70 tys km tuż po wymianie rozrządu. Założyłem gaz i jeżdżę do dzisiaj. Przy przebiegu 145 tys, zaczęła hałasować pompa wody więc nastąpiła wymiana rozrządu. Nie było tanio, ale mam spokój na kolejne prawie 90 tys przebiegu. Podczas eksploatacji padła jedna cewka zapłonowa i czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Cichy, trwały, oszczędny, nie bierze oleju.
Wady:Mała moc, droga wymiana rozrządu

Odmiana silnika: 75/BCA

Rocznik: 2004

Przebieg: 155tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

golf v 1,4 75 km31.01.2020
Opinia:Mam instalację gazową STAG, nigdy nie spalił mi więcej gazu niż 9,5 litra, nawet w mieście. Na autostradzie z 1-2 litry mniej. Ale nie uwierzę w takie bzdury, że komuś spalił 4,5 litra!!! chyba z górki. Oleju nie bierze, chyba, że robi się długie trasy na autostradach, przy większych prędkościach - to wtedy trzeba dolać. Jak jechałem z południa Polski nad morze autostradą 120-130 km/h, to musiałem dolać. W normalnej jeździe po mieście i okolicach oleju nie bierze. Na przyśpieszenie nie narzekam, to zależy jakie kto ma wymagania, u jednych 100 km w 5 sekund będzie mało - taki przykład. Zjeździłem Polskę na tym silniku i jest ok. Pewnie, że porszaków i innych aut z dużymi silnikami nie wyprzedzę, ale nie potrzebuję jeździć tak szybko. Tym silnikiem dobrze się jedzie właśnie tak do 130 km/h, większa prędkość, szkoda silnika , brakuje 6 biegu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Wytrzymały, łatwy w naprawie.
Wady:Droga wymiana rozrządu - ponad 1000 zł.

Odmiana silnika: 75 km

Rocznik: 2004

Przebieg: 200000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Ibiza 6L21.11.2019
Opinia:Tania w utrzymaniu bezproblemowa jednostka
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 86 BXW

Rocznik: 2007

Przebieg: 170000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe