Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.4 16V MPI 75KM

Wyświetleń: 38032
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 16V MPI o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa, bardziej zaawansowana i mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w  mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 12):
(7.3)
Trwałość
7.8/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:102

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 106

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 38

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

GolfV18.05.2020
Opinia:Auto kupiłem z przebiegiem 70 tys km tuż po wymianie rozrządu. Założyłem gaz i jeżdżę do dzisiaj. Przy przebiegu 145 tys, zaczęła hałasować pompa wody więc nastąpiła wymiana rozrządu. Nie było tanio, ale mam spokój na kolejne prawie 90 tys przebiegu. Podczas eksploatacji padła jedna cewka zapłonowa i czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Cichy, trwały, oszczędny, nie bierze oleju.
Wady:Mała moc, droga wymiana rozrządu

Odmiana silnika: 75/BCA

Rocznik: 2004

Przebieg: 155tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

golf v 1,4 75 km31.01.2020
Opinia:Mam instalację gazową STAG, nigdy nie spalił mi więcej gazu niż 9,5 litra, nawet w mieście. Na autostradzie z 1-2 litry mniej. Ale nie uwierzę w takie bzdury, że komuś spalił 4,5 litra!!! chyba z górki. Oleju nie bierze, chyba, że robi się długie trasy na autostradach, przy większych prędkościach - to wtedy trzeba dolać. Jak jechałem z południa Polski nad morze autostradą 120-130 km/h, to musiałem dolać. W normalnej jeździe po mieście i okolicach oleju nie bierze. Na przyśpieszenie nie narzekam, to zależy jakie kto ma wymagania, u jednych 100 km w 5 sekund będzie mało - taki przykład. Zjeździłem Polskę na tym silniku i jest ok. Pewnie, że porszaków i innych aut z dużymi silnikami nie wyprzedzę, ale nie potrzebuję jeździć tak szybko. Tym silnikiem dobrze się jedzie właśnie tak do 130 km/h, większa prędkość, szkoda silnika , brakuje 6 biegu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Wytrzymały, łatwy w naprawie.
Wady:Droga wymiana rozrządu - ponad 1000 zł.

Odmiana silnika: 75 km

Rocznik: 2004

Przebieg: 200000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Ibiza 6L21.11.2019
Opinia:Tania w utrzymaniu bezproblemowa jednostka
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 86 BXW

Rocznik: 2007

Przebieg: 170000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Ibiza 6L26.10.2019
Opinia:Jeżdżony w zasadzie 95% po mieście, rocznie to z 6-7 tysięcy kilometrów może wyjdzie, auto w moich rękach od 6 lat, wszystko robione na bieżąco. Z grubszych rzeczy to padła sonda lambda przed katalizatorem, z portfela ubyło siedem stówek, poza tym jedna cewka padła całkiem, a dwie gubiły zapłon i w efekcie dwa lata jeździłem z nierówno pracującym silnikiem, bo żaden mechanik nie umiał tego zdiagnozować ? na szczęście okazało się, że mój znajomek ma VCDS-a i dość szybko rozgryżliśmy ten temat. Wymiana paska co 90 kkm to bujda, chyba że ktoś wozi się tylko po autostradach, u mnie po 40 tysiącach był na tyle zmęczony, że po jego wymianie od razu silnik przestał się trząść na wolnych obrotach. Oleju już nawet nie sprawdzam ? od wymiany do wymiany ubywa może 50 ml. BBY, więc poprawiona odma = pali nawet w największe mrozy i nie gubi ciśnienia oleju. Nienawidzi emeryckiej jazdy, po całym dniu jeżdzenia poniżej 3000 RPM oddaje wibracje na kierownicę, musi raz na jakiś czas dostać trochę gazu w tłoki i się porządnie zagrzać ? wtedy chodzi jak elektryk. Na wyższych obrotach hałasuje, ale to chyba się raczej lubi :) Po mieście pali niemal równo 8 litrów, na trasie da się spokojnie zejść do 5,5 litra, v-max w okolicach 180 km/h, przy takiej jeździe spalanie oscyluje wokół 20 litrów na setkę: sprawdzone doświadczalnie. Wyprzedać da się całkiem sprawnie, tylko nie można bać się obrotów, na trójce ciągnie do 120 km/h. Popychacze klepią, jeśli oszczędza się na oleju. U mnie klepał po dłuższej trasie i później przez całą zimę, po niej wleciał olej Shella i nagle okazało się, że remont jednak nie będzie potrzebny. Także silnik idealnie odnoszący się do znanego powiedzenia ?jak dbasz, tak masz?. Będziesz żydził, to ci da popalić. Przełkniesz drogi serwis rozrządu i porobisz wszystko, co trzeba ? będzie jeździł, aż ci się znudzi.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 75 KM/BBY

Rocznik: 2006

Przebieg: 133 tys. kkm

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

Octavia 111.02.2019
Opinia:Silnik o oznaczeniu kodowym BCA 75KM - nie polecam !
Problemem są luźne sworznie tłokowe, zimny silnik pracuje jak diesel.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 75KM BCA

Rocznik / Przebieg: 2003 170.000km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe