Silnik 1.4 16V MPI o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa, bardziej zaawansowana i mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.
Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 75
Rocznik: 2002
Przebieg: 110000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 75KM
Rocznik: 2001
Przebieg: 138000km
Śr. spalanie: 7 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 75/BCA
Rocznik: 2004
Przebieg: 155tys
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 75 km
Rocznik: 2004
Przebieg: 200000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 86 BXW
Rocznik: 2007
Przebieg: 170000
Śr. spalanie: 6.5 l/100km